Najpopularniejsze ćwiczenia na masę

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zaczyna przejmować się swoim wizerunkiem, co wiąże się ze zwiększonym zainteresowaniem ćwiczeniami i odpowiednio zbilansowaną dietą. Szczególnie mężczyźni pragną zwiększyć swoje gabaryty poprzez indywidualnie dopasowane treningi. W ich głowach pojawia się pytanie: jak ćwiczyć na masę. A my w dzisiejszym artykule odpowiemy na to pytanie.

Ćwiczenia czy dieta?

Każdy doświadczony trener zapewni, że oprócz ćwiczeń istotna jest także dieta. W przypadku chęci zwiększenia masy mięśni niezwykle istotne jest przyswajanie odpowiedniej ilości białka. Ponadto nie obejdzie się bez energii, którą powinny w tym okresie dostarczać węglowodany pochodzące np. z kaszy gryczanej. Oczywiście podstawy zdrowej diety, takie jak: picie wody i spożywanie zdrowych tłuszczy także obowiązują. Kluczowym elementem jest natomiast dodatni bilans kaloryczny. To znaczy, że powinno się przyjmować więcej kalorii niż nasz organizm potrzebuje do normalnego funkcjonowania. Należy także wziąć poprawkę na to, ile kalorii spalamy podczas regularnych ćwiczeń i jaki tryb życia prowadzimy na co dzień. Po zastosowaniu się do zasad żywieniowych warto zastanowić się nad tym jak ćwiczyć na masę.

Ćwiczenia na zwiększenie masy mięśniowej

Dieta w zestawieniu z dobrze dobranymi ćwiczeniami pozwoli na zbudowanie atrakcyjnej tkanki mięśniowej. Jednymi z podstawowych metod budowania rzeźby są ćwiczenia siłowe z użyciem ciężarów. Tego rodzaju treningi można wykonywać zarówno w domu jak i na siłowni. Istotne jest jednak, aby pierwsze podejścia były obserwowane przez doświadczone oko trenera, ponieważ niewłaściwe ich wykonywanie może doprowadzić do negatywnych konsekwencji ze strony układu mięśniowo-szkieletowego i skończyć się poważnymi kontuzjami. Najpopularniejszym ćwiczeniem jest martwy ciąg. Poza nim wykonuje się także przysiady ze sztangą czy naprzemienne uginanie i prostowanie ramion z użyciem hantli. W ten sposób najskuteczniej rozbudowuje się tkankę mięśniową inicjując proces rozrostu mięśni.